پرداخت تسهیلات به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی

آقای راستینه بر تمرکز وزارت صنعت بر حل مشکلات صمت استان 

پرداخت تسهیلات به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی

چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.
پس از نشست نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با وزیر صنعت معدن و تجارت و بررسی مشکلات و راهکار‌های بخش صمت استان چهارمحال تاکید کرد.

پس از نشست نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان با وزیر صنعت معدن و تجارت و بررسی مشکلات و راهکار‌های بخش صمت استان چهارمحال و بختیاری؛ در حوزه سرمایه گذاری، مشکلات سرمایه گذران در بخش رمز ارز، تسهیلات بانکی تبصره ۱۸، تخصیص زمین برای احداث خانه صنعت معدن و تجارت استان جلسه‌ای با حضور نمایندگان حوزه صنعت معدن و تجارت (بخش خصوصی و دولت) در محل دفتر رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی و مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صمت برگزار و درخواست‌ها بصورت جز به جز بررسی و مقرر گردید در اسرع وقت نسبت به حل موارد مذکور اقدامات لازم صورت پذیرد.
مهندس تشکینی رییس موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صمت در این نشست گفت: در هر استان به تفکیک شهرستان‌ها پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه احصاء و بعد از اتمام فاز نخست، فاز دوم شروع می‌شود تا بر اساس آن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های طرح‌های حوزه‌های صنعت معدن و تجارت داخلی و خارجی شهرستان‌ها عملیاتی و اجرایی شود.
وی با اشاره به طرح آمایش صنعت، معدن و تجارت افزود: توسعه طرح‌های نیمه تمام و بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، شناسایی فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت پذیری در استان و شهرستان‌ها را دارند، احیا معادن و توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی از جمله اقدامات مهم اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری دانست.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان گفت: بر اساس توافقی که با وزیر صمت شد مقرر گردید به طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سریعترین زمان ممکن تسهیلات مورد نیاز پرداخت گردد.
وی افزود: با توجه به ضرورت ایجاد زنجیره‌های ارزش واحد‌های پیشران و واحد‌های مادر برای تکمیل زنجیره ارزش و متناسب با سند آمایش استان چهارمحال و بختیاری باید در دستور کار قرار گیرد.
راستینه با بیان اینکه اولین ناحیه صنعتی تخصصی بادام کشور در چهارمحال و بختیاری قرار دارد افزود: ضرورت استقرار واحد‌های صنعتی فراوری و تبدیلی و بسته بندی از اولویت‌های واحد‌های صنایع تبدیلی استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه