اعتبارات بخش فرهنگ در بودجه 1401 کاهش یافته است

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، درگفتگو با خبرنگار معاونت حقوقی و امور مجلس صداوسیما گفت:اعتبارات حوزه فرهنگ مخصوصا در فصل هزینه ای با کاهش اعتبارات 23 درصدی روبه رو شده که امیدواریم بتوانیم آنرا اصلاح کنیم.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی افزود: بخش بزرگی از کسری حوزه فرهنگ به ورزش اختصاص یافته اما در بحث عمرانی دولت رویکردش تکمیل زیر ساخت های فرهنگی و ورزشی است که با 56 درصدافزایش اعتبارات عمرانی روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه با کاهش هزینه های سرفصل فرهنگ درحوزه های حمایتی شرایط سختی را خواهیم داشت تصریح کرد: البته تلاش می کنیم بعد از بررسی لایحه دولت بتوانیم مانند سال گذشته درفصل هزینه ای تغییراتی ایجاد کنیم.

نماینده مردم شهرکرد افزود: سال گذشته از اعتبارات یارانه ای به سرفصل فرهنگ وارد کردیم و برای اولین بار بود که از یارانه به سمت یارانه فرهنگی و حمایت از هنرمندان و رشته های مختلف فرهنگی پیش رفتیم امسال  نیزعقیده داریم ابتدا نیازمند اصلاح در حوزه اعتبارات هزینه ای فرهنگی هستیم و می توانیم از سر فصل مالیات بر ارزش افزوده که 66 درصد در لایحه 1401 رشد اعتبارات دارد به سمت حوزه فرهنگ سوق دهیم.

وی درادامه گفت: کمیسیون فرهنگی و اعضای کمیسیون تلفیق باید پیگیر بودجه بخش فرهنگ باشند تا ضربه ای به این عرصه وارد نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه