ششمین دور کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اروگوئه فرصتی برای گسترش روابط دوجانبه

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اروگوئه امروز(دوشنبه، 11 دی) با برالدو نیکولا سفیر اروگوئه در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

راستینه هفشجانی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به سفر اخیر خود به کشور اروگوئه، گفت: تبادل هیأت ها حاکی از سطح بالای علاقمندی جمهوری اسلامی ایران و کشور اروگوئه به افزایش سطح مناسبات بوده و مراودات هیأت های پارلمانی در سطوح مختلف، توسعه روابط را به‌دنبال دارد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی بر ظرفیت‌های دو کشور برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی تأکید کرد و افزود: نباید روابط تجاری خود را صرفا معطوف به بخش کشاورزی کنیم.

وی ادامه داد: ایران توانمندی‌های بسیاری در بخش فن‌آوری‌های نوین و اقتصاد دانش‌بنیان دارد که باید بستر مبادلات برای آن فراهم شود تا در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشیم.

راستینه هفشجانی افزود: ششمین دور کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اروگوئه، فرصت مغتنمی برای گسترش روابط بین دو کشوراست.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اروگوئه ضمن اشاره به جنایات رژیم‌ صهیونیستی در غزه، این رژیم کودک‌کُش را ناقض حقوق بشر دانست و تصریح کرد: از کشورهای مستقل انتظار می‌رود تا خواستار توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین شوند؛ در غیر این صورت این کشورها در آینده شرمنده فعالان حوزه حقوق بشر خواهند شد.

سفیر اروگوئه در تهران: اروگوئه علاقمند به بهره‌برداری از صنعت و فناوری ایران در زمینه پهپادهای غیرنظامی است

برالدو نیکولا در این دیدار، ضمن اشاره به لزوم افزایش تبادلات هیأت ها میان دو کشور، گفت: این مراودات می‌تواند موجب شناخت بیشتر و درک عمیق تر از یکدیگر شده تا بتوان در عرصه‌های مختلف، روابط را در سطح مناسبی حفظ کرد.

سفیر اروگوئه در تهران بر ظرفیت‌های دو کشور جهت افزایش روابط اقتصادی تأکید و علاقه‌مندی کشورش برای بهره‌برداری از صنعت و فن‌آوری جمهوری اسلامی ایران در زمینه پهپادهای غیرنظامی را اعلام کرد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه