لزوم واگذاری توزیع اقلام شب عید به شبکه بازار و نظارت دقیق از سوی دولت

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص درپیش بودن ماه مبارک رمضان و عید نوروز و لزوم چاره‌اندیشی دولت در توزیع کالاها و نظارت بر قیمت‌ها به منظور پیشگیری از بروز مشکل در این ایام، گفت: اصلاح شبکه توزیع در دولت و واسپاری آن به بخش خصوصی به صورت جدی و یک شبکه گسترده یکی از مسائل اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد که دولت به جای تصدی‌گری بهتر است که ظرفیت های موجود در بازار را به رسمیت بشناسد و ذخایری که برای شب عید تهیه کرده است را با واسپاری و نظارت دقیق بر این واسپاری همراه کرده و در نهایت یک توزیع متوازن و گسترده را در سراسر کشور انجام دهد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: دسترسی‌ها باید تسهیل شود، متاسفانه در بسیاری از مواقع توزیع کالاهای اساسی و ارزاق موردنیاز مردم در ماه رمضان یا شب عید و سایر مناسبت‌ها به گونه‌ای است که بخش قابل توجهی از مردم از این دسترسی‌ها محروم هستند و ناگزیرند اجناس را با قیمت بالاتر تهیه کنند.

وی افزود: لذا برای اینکه این دسترسی‌ها تسهیل شود به نظر می‌رسد که پذیرفتن شبکه بازار از سوی دولت بسیار حائز اهمیت است و دولت به جای تصدی‌گری باید شبکه بازار را به رسمیت بشناسد و توزیع را به شبکه بازار با نظارت دقیق بسپارد.

راستینه در رابطه با یارانه تشویقی و یارانه غیرنقدی به عنوان کمک های دولت در آستانه ماه رمضان و عید نوروز عنوان کرد: در ۲-۳ ماه گذشته این مساله را پیشنهاد دادند که دولت یک یارانه تشویقی برای دهک‌های پایین جامعه و حقوق های متوسط به پایین پیش بینی کند. الان این برنامه تشویقی برای کسانی که از یارانه خود به صورت غیرنقدی استفاده کرده و نسبت به خرید کالا اقدام می‌کنند پیش‌بینی شد، به نظرم این سازوکار مناسبی بود و بهتر است برای ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد تا مردم در این ماه عزیز کمتر شاهد مشکل در تهیه اقلام یا کمبود کالاهای اساسی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه