ورود نمایندگان مجلس به مونته ویدئو برای شرکت در اجلاس جهانی کمیته‌های آینده‌نگر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن وسامان در مجلس و نایب رئیس گروه دوستی– پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با اروگوئه در رأس هیأتی متشکل از نصراله پژمان فر رئیس کمیسیون اصل نود، سیدحمیدرضا کاظمی، همایون سامه یح نجف آبادی و فاطمه مقصودی از اعضای گروه دوستی به منظور شرکت در دومین اجلاس جهانی – پارلمانی کمیته‌های آینده‌نگر وارد فرودگاه مونته ویدئو، پایتخت اروگوئه شد.

هیأت پارلمانی اعزامی از کشورمان در طول سفر با رئیس مجلس و همتایان اروگوئه‌ای خود در حاشیه این اجلاس در خصوص گسترش روابط پارلمانی بین دو کشور دیدار و گفت و گو می‌کنند.
علاوه براین؛ بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل طراحی حکمرانی آینده‌نگر در پارلمان‌ها و ایجاد ظرفیت‌ها و قابلیتهای آن، چالش‌های اقدام پارلمانی در عصر تغییر، نقش پارلمان‌ها در ترویج مردم‌سالاری، شناسایی چالش‌های پیش‌رو در حوزه عصر پسااینترنت و به طور خاص هوش مصنوعی، مؤلفه‌های حکمرانی خوب در تقویت مردم‌سالاری، هوشمندسازی، عدالت‌جویی، اعتمادسازی و پاسخگویی از جمله مباحث سخنرانی هیأت پارلمانی ایران در دومین اجلاس جهانی – پارلمانی کمیته‌های آینده‌نگر در مونته ویدئو به شمار می‌آید.

شعار این اجلاس درخصوص «پارلمان‌ها آینده را با خود به زمان حال می‌آورند – دموکراسی آینده در ژرف‌اندیشی و کنش حال» تعیین شده است. همچنین هدف کلی این نشست: «تقویت نقش و همبستگی آینده‌اندیشی در عملکرد پارلمان‌ها و به ویژه توجه نمایندگان به تحولات هوش مصنوعی و ارتباط آن با دموکراسی» است.

شایان به ذکر است؛ اولین اجلاس جهانی- پارلمانی کمیته‌های آینده‌نگر در مهرماه سال 1401 به میزبانی فنلاند در شهر هلسینکی با موضوعاتی از قبیل استفاده بهینه از قابلیت‌های فناوری در دستیابی به توسعه سازگارتر با محیط زیست، نیاز نظارتی بر مقررات فراملی تجارت دیجیتال و اهمیت همکاری پارلمانی در تصمیم‌گیری پیش‌دستانه و پاسخ به چالش‌های مستمر برگزار شد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه