اولویت‌های فرهنگی مجلس از زبان سخنگوی کمیسیون فرهنگی

حمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی برای دومین سال عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شد.

احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تشریح اولویت‌های کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سال پایانی گفت: در این دوره پیگیری طرح‌ها و لوایحی که سال گذشته به اتمام رسیده و به صحن علنی مجلس رفته است در دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس قرار دارد.

وی افزود: لایحه مهم نظام باشگاه‌داری که سال گذشته در کمیسیون مراحل تصویب آن به پایان رسید و تاییدات معاونت قوانین مجلس را نیز گرفته است اکنون در دستور نوبت صحن مجلس قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: احکام و مواد لایحه عفاف و حجاب در جلسات فوق‌العاده کمیسیون  بررسی شده است و ظرف یک ماه آینده نهایی و به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: بررسی، اصلاح و ارتقای قانون حقوقی سازمان صداوسیمای کشور در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد و از سال گذشته کمیته تخصصی جلسات مستمری برای این طرح در دستور کار داشت و تقریبا نهایی شده است.

راستینه توضیح داد: صداوسیما نیازمند ارتقابخشی احکام و مواد نظام مدیریتی و حل مسائل سازمان است و این جزو اولویت‌های کمیسیون قرار دارد و امید است ظرف‌ ماه‌های آینده به پایان برسد.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌هایی چون اصلاح اساسنامه نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور و همچنین طرح اقتصاد هنر و صنایع خلاق در عصر هنر که طی سال گذشته ابعادی از آن بررسی شده امسال هم در دستور کار قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: همچنین نظارت بر عملکرد وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان و دستگاه‌های ذی‌ربط مانند صداوسیما در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی افزود: در ۲ سال گذشته کمیسیون با تصویب اعتبارات مناسب در قالب لایحه بودجه گام بلندی برای تکمیل سریال‌های ویژه‌ای مانند سلمان فارسی برداشته است و امید می‌رود که امسال با تمرکز بر روند تکمیل این دست پروژه‌ها شاهد به ثمر نشستن آن‌ها باشیم.

راستینه اضافه کرد: همچنین در بحث برنامه هفتم توسعه، سه نفر از نمایندگان کمیسیون فرهنگی مجلس در کمیته تلفیق این برنامه حضور دارند و از این رو تلاش خواهیم کرد تا محورهای ضروری مورد نیاز فرهنگ، هنر و ورزش کشور را پیگیری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه