ارائه گزارش حداد عادل از عملکرد یکساله فرهنگستان زبان و ادب فارسی و بنیاد سعدی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور رئیس بنیاد سعدی در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: با توجه به علاقمندی بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه به آموزش و آموختن فرهنگ و ادبیات فارسی باید با برنامه‌ریزی هدفمند و نگاه بلند مدت این مهم فراهم شود.
احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (یکشنبه؛ 9بهمن ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در جلسه امروز اعضای کمیسیون میزبان حداد عادل رئیس بنیاد سعدی و بنیاد دایرةالمعارف اسلامی بودند. در این نشست حداد عادل ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله بنیاد سعدی، فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی و بنیاد دایرةالمعارف اسلامی؛ گزارشی هم از اهمیت و اولویت تمرکز بر حوزه فرهنگ به ویژه زبان و ادبیات فارسی به عنوان نقطه قوت و اقتدار ایران اسلامی مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس بنیاد سعدی در این نشست با تاکید بر اینکه یکی از محورهای قدرت جمهوری اسلامی زبان و ادبیات فارسی است؛ با توجه به علاقمندی بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشورهای همسایه به آموزش و آموختن فرهنگ و ادبیات فارسی باید با برنامه‌ریزی هدفمند و نگاه بلند مدت این مهم فراهم شود، در ادامه این نشست نمایندگان نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه ادبیات فارسی و تمرکز بر توسعه دایرةالمعارف اسلامی ارائه دادند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه امروز اعضای کمیسیون پیشنهادات و نظرات خود را در مورد افزایش بودجه فرهنگ و هنر ارائه کردند، در جلسات جمع‌بندی امروز و فردا کمیسیون تلاش می‌کند، نظرات خود را در رابطه با اعتبارات اختصاص داده شده به حوزه فرهنگ و هنر به کمیسیون تلفیق ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه