تنها تعهدی که از آمریکا پذیرفته می شود لغو تمام تحریم ها است

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به اینکه برخی رسانه های غربی عنوان کرده اند ایران از آمریکا برای اجرای تعهدات برجامی تعهد کتبی می خواهد، گفت: آمریکایی ها را یکبار در برجام تعهد آزمایش کرده ایم و همه به وضوح بدعهدی آمریکا را مشاهده کرده ایم، امروز آمریکا از بخشی از تعهدات بین المللی عبور و عدول کرده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس بیان کرد: بیان اینکه آمریکا باید تعهدش را مکتوب به ما اعلام کند، آزموده را  دوباره آزمودن بوده و این خطا است. تنها تعهدی که از آمریکا  قابل پذیرش است، لغو کلیه تحریم ها و راستی آزمایی توسط ملت ما است تا به تعهدات و به پایبندی به کاخ سفید برای انجام تعهدات متقابل پی ببریم.

وی اظهار داشت: تنها چیزی که می تواند ما را در بازگشت به تعهدات برجامی و اجرای آنها متقاعد کند انجام همه تعهدات گذشته آمریکا در قالب برجام است که قبلا متعهد شده بود و از آن خارج شده است.

راستینه هفشجانی در ادامه گت: آمریکا اساسا به برجامی که متعهد شده بود عمل نکرده است که ما امروز برای بازگشت به تعهدات برجامی به دنبال عهد دوباره آمریکا باشیم لذا دلخوش بودن به تعهدات آمریکا خوش خیالی خام است که در دستگاه دیپلماسی ما وجود دارد و به دستگاه دیپلماسی تاکید می کنیم از خوش خیالی و خوش بینی نسبت به آمریکا به جد پرهیز کند.

عضو فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به هیچ عنوان آمریکا قابل اطمینان نیست. راه حل شکستن  تحریم های ظالمانه، فقط لغو کلیه تحریم ها، راستی آزمایی توسط ایران و آزاد شدن منابع ارزی و پولی ملت است که ظالمانه توسط آمریکا به واسطه بخشی از کشور ها گروگان گرفته شده است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه