ایجاد بازار مبادله ارز و طلا برای کشف قیمت واقعی

🔻بعد از خطاهای پر تکرار بالاخره بانک مرکزی به ایجاد بازار مبادله ارز و طلا برای کشف قیمت واقعی و مشخص کردن قیمت ارز و طلا اقدام کرد که گام مثبتی بود. این گام زمانی به موفقیت منجر می‌شود که تنها مرجع رسمی و قابل اتکا برای قیمت گذاری بازار مبادله‌ای باشد و خرید و فروش خارج از آن به عنوان بازار قاچاق و جرم تلقی شود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اقدامی که دولت باید برای تکمیل این گام انجام دهد آن است که یک لایحه دوفوریتی به مجلس ارائه دهد تا مجازات‌هایی برای افراد سودجو که قیمت‌های کاذب جهت خرید و فروش ارز طراحی می‌کند، پیش بینی شود و این افراد مجرم تلقی شوند؛ همچنین در این لایحه باید هرگونه مبادله ارز خارج از بازار مبادله‌ای ارز به عنوان جرم تلقی شود.

🔹راستینه با بیان اینکه «در تمام دنیا حکمرانی ارزش پول ملی به واسطه سیاست‌های حاکمیتی شکل می گیرد»، عنوان کرد: دولت باید سیاست حکمرانی خود را با مشخص کردن ارزش پول ملی و اتخاذ سیاست هایی جهت حفظ ارزش پول ملی اعمال کند. طبیعتاً خرید دلار و نگه داشتن آن در منازل به عنوان حفظ سرمایه رویه غلطی است که در اقتصاد کشور ما آسیب های جدی در حوزه بی ثبات سازی بازار پول و ارز شکل داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه