جشنواره فیلم فجر امسال با تمهیدات ویژه متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی آثار راه یافته به جشنواره فیلم فجر امسال با حضور رییس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر در کمیسیون متبوعش خبر داد
احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار روز (سه شنبه20 دی‌ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: در نشست امروز کمیسیون فرهنگی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور و مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر حضور داشتند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: خزاعی در این جلسه گزارشی از عملکرد یکساله سازمان سینمایی کشور ارائه کرد و همچنین جزئیاتی از آثار راه یافته به جشنواره به اختصار قرائت کرد. طبق گزارشات واصله جشنواره امسال متنوع‌‌تر و عمومی تر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: سازمان سینمایی کشور طی یکساله گذشته برنامه منسجمی برای بالا بردن کمی و کیفی آثار تولیدی امسال جشنواره داشته است. طی این گزارش جزئیاتی از حمایت فعالان این حوزه و همچنین صیانت از آثار تولیدی ارائه شد تا شاهد قاچاق فیلم‌ها نباشیم.

راستینه تصریح کرد: در این نشست مباحثی از قبیل کمک به ساخت و تکمیل سالن‌های سینمایی نیمه تمام در اکثر استان‌ها به صورت جزئی مطرح شد و همچنین جوایز اهدای فیلم فجر از دیگر موضوعات این جلسه بود که مقرر شد جایزه شهید «حاج قاسم سلیمانی» به منتخبین جشنواره فیلم فجر امسال اهدا شود.

وی در ادامه یادآور شد: گزارشاتی از آثار دریافتی در عرصه ملی و بین المللی جشنواره امسال به کمیسیون فرهنگی ارائه شد که نشان از تنوع آثار تولیدی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: در بخش دیگر برنامه‌های کمیسیون لایحه موافقتنامه تاسیس و چهارچوب فعالیت مراکز فرهنگی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه با اعضای کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت طی جلسه گذشته اعضای کمیسیون که به کلیات این لایحه رأی‌ داده بودند در نشست امروز جزییات آن بررسی و مقرر شد لایحه بعد از بررسی در کمیسیون به صحن ارائه شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه