پلان دیگری از جام جهانی در سایه فرصت سوزی به ضرر سینماها تمام شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از فرصت سوزی دیگر از جام جهانی؛ گفت: مسئولان در لحظه‌هایی باید تصمیمات سریع و جدی اتخاذ کنند و در یک پلان از قبل برنامه ریزی شده اهداف پیش بینی شده را به درستی محقق می‌کردند تا شاهد چنین فرصت سوزی نبودیم.
احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد منتفی شدن پخش مسابقات نیمه نهایی و فینال جام‌جهانی در سینماها به دلیل اختلاف در تقسیم درآمد اکران فوتبال، گفت: اقتصاد فرهنگ و هنر می‌تواند در بزنگاه‌هایی به جامعه فرهنگی و هنری کمک شایانی داشته باشد اما متاسفانه در بوروکراسی و نظام تصمیم گیری پیچیده فرصت‌ها را از دست می‌دهیم، واقعیت غیر قابل انکار اینجا است که جام جهانی فرصت غیر قابل جبرانی بود که نهادها و سازمان‌های فرهنگی همچون سینماها، مراکز گردشگری و … از آنها به درستی بهره‌مند نشدند.

جام جهانی فرصتی طلایی برای تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری بود

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: جام جهانی فرصتی استثنایی برای تقویت اقتصاد در حوزه فرهنگی و هنری بود که به نفع آن باید متولیان امر در عرصه سینما و هنر پا به عرصه حضور بگذارند. در شرایطی که می توانست این مسئله یک فرصتی مناسب برای تداوم آشتی مردم با هنر هفتم باشد، اما متاسفانه مسئولان در لحظه‌هایی باید تصمیمات سریع و جدی اتخاذ کنند و در یک پلان از قبل برنامه ریزی شده اهداف پیش بینی شده را به درستی محقق می‌کردند تا شاهد چنین فرصت سوزی نباشیم، مهمترین مسئله نظام تصمیم گیری و پیچیدگی آن است. به فرض مثال مجلس با تصویب و صدور قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارها تلاش کرد تا اشتغال در تمام حوزه‌ها فراهم کند.

کشور نیازمند یک نظام تصمیم گیری اداری است

وی در ادامه با اشاره به تحول در نظام تصمیم گیری اداری، یادآور شد: کشور نیازمند یک نظام تصمیم گیری اداری است این نظام تصمیم گیری اداری متاسفانه متناسب با نیازهای جامعه در جهت تحول آفرینی در حوزه خدمات دهی به اقشار مختلف جامعه نیست، این مسئله آسیبی جدی در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه فرهنگ و هنر را به دنبال دارد.
نماینده مردم در مجلس یازدهم در خصوص عدم نظارت بر عملکرد مسئولان سینمایی، خاطر نشان کرد: نظارت بر نحوه عملکرد سینماها در تمام مراحل بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، طبق گزارشات واصله از سازمان سینمایی کشور که نشان از وجود یک برنامه تحولی است و طی ماه‌های گذشته گزارشی از عملکرد این سازمان به کمیسیون ارائه کردند اما این مسئله قبل از نظارت به پیچیدگی فرآیند تصمیم گیری و برنامه ریزی برمی‌گیرد در حال حاضر یکی از مشکلات کشور پیچیدگی نظام است که نیازمند اقدامات جدی در تسهیل نمودن آیین‌ نامه های تصمیم گیری در بخش‌های مختلفی از جمله حوزه فرهنگی و هنری هستیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ سجاد نوروزی مدیر پردیس سینمایی آزادی در گفتگویی با ایسنا، تاکید کرد: اخیراً نمایندگانی از انجمن سینماداران به همراه نمایندگانی از تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان سینما جلسه ای داشتند تا درباره میزان سود حاصل از درآمد پخش مسابقات فوتبال جام جهانی در سینماها تصمیم گیری کنند اما نتوانستند در این باره به توافق برسند و به همین دلیل کل قضیه یعنی پخش مسابقات نیمه نهایی و فینال فوتبال در سینماها منتفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه