از حمایت هنرمندان تا تورم و گرانی حاکم بر مطبوعات در کمیسیون فرهنگی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بحث و تبادل نظر پیرامون حمایت از هنرمندان تا بررسی عملکرد معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمیسیون متبوعش خبر داد.
احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار روز (سه شنبه22؛ آذرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: کمیسیون امروز بحث و تبادل نظر پیرامون حمایت از هنرمندان با حضور مسئولان ذیربط و ارائه گزارش عملکرد معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در دستور کار داشت.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در ابتدای جلسه رییس صندوق حمایت از هنرمندان گزارشی از عملکرد این صندوق ارائه داد. اعضای کمیسیون در این نشست تاکید ویژه‌ای به حمایت مادی و معنوی هنرمندان داشتند و اینکه نباید هنرمندی در هزار توی درمان گرفتار شود و مسئولان توانایی حمایت از آنها را نداشته باشند. صندوق حمایت از هنرمندان باید صندوق حمایت از لحظات سخت اهالی فرهنگ و هنر باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: در نشست امروز رییس صندوق حمایت از هنرمندان مباحثی در مورد کمبود اعتبارات این صندوق عنوان کرد . همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد نسبت به پیش بینی افزایش اعتبارات فرهنگی و هنری در لایحه بودجه 1402 تاکید ویژه‌ای داشتند.

راستینه گفت: در ادامه جلسه امروز معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گزارشی از عملکرد خود به کمیسیون ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امروز مطبوعات به عنوان انتقال دهنده پیام محسوب می‌شوند و حمایت از جامعه مطبوعاتی با توجه به افزایش قیمت‌ها و رشد تورم افسار گسیخته یکی از مباحث مورد بررسی اعضای کمیسیون فرهنگی بود. همچنین توجه به خط مشی‌ روزنامه‌ها از جمله موضوعات مطرح شده در نشست امروز کمیسیون بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه