راستینه در تشریح نشست کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:تصویب طرح نحوه تاسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی کشور

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرح نحوه تاسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون متبوعش خبر داد.
احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح دستور کار روز (سه شنبه، ۸ آذرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: نشست عصر امروز کمیسیون ادامه بررسی طرح نحوه تاسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی کشور بود که با حضور نماینده نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اعضای کمیسیون فرهنگی برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اعضای کمیسیون در این نشست به جزئیات طرح نحوه تاسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی کشور رای مثبت دادند و این طرح با اکثریت آرا تصویب شد، نسخه نهایی آن در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛کتابخانه های عمومی کشور به عنوان گسترده ترین شبکه توزیع کتاب در سطح کشور، اهمیت و جایگاه ویژه ای در میان سایر نهادهای متولی حوزه کتاب و به طور کلی در فرهنگ عمومی کشور دارد. از این منظر نهاد کتابخانه ها نیز به عنوان مهم ترین رکن پشتیبان کتابخانه های عمومی، نقش اصلی در این زمینه ایفا می کند. شاید بتوان مهمترین کارویژه کتابخانه عمومی را دسترس پذیر کردن خدمات و مهمترین کارویژه نهاد کتابخانه ها را پشتیبانی و حمایت از کتابخانه های عمومی در جهت نیل به هدف مذکور دانست. با بررسی و تحلیل دیدگاه های موجود و پژوهش ها و مصاحبه های انجام شده، مهمترین مسائل کتابخانه عمومی را می توان در چهار دسته مسائل نظری (ابهام در ایده کتابخانه عمومی)، مسائل مالی و بودجه، چالش های حقوقی و اجرایی تقسیم بندی کرد. همه این مسائل را می توان ناظر بر قانون تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی نیز ارزیابی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه