۲۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

شهرکرد- ایرنا- رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان تاکنون ۲۳۰۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد راستینه عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان افزود: اعتبارات مصوب در سفر رییس‌جمهور در تاریخ استان بی‌نظیر بوده است و با جذب آن، استان خود را برای توسعه چشمگیری آماده می‌کند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم گام‌های بزرگی برای رشد و توسعه استان برداشته شده است، تصریح کرد: ضروری است تا همه دستگاه‌های اجرایی در جذب به موقع اعتبارات سفر اهتمام ویژه‌ای به کار گیرند و چنانچه در راستای اجرایی کردن مصوبات با محدودیت اعتبار مواجه هستند برای رفع آن راهکار ارائه دهند.

راستینه با تاکیدبر اطلاع‌رسانی دستاوردهای نظام و دولت در راستای امیدآفرینی و ایجاد نشاط در استان، تصریح کرد: در همین راستا می‌طلبد روابط عمومی‌های ادارات اقدامات دولت را به نحو مطلوبی اطلاع‌رسانی کنند.

پیش‌بینی نرخ بیکاری تک رقمی برای استان در سال آینده

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، کاهش چشمگیری نرخ بیکاری این استان از ۲۴ درصد در سالهای گذشته به ۱۴ درصد در سالجاری را از مهمترین اقدامات دولت در این استان برشمرد و گفت: با توجه به اعتبارات سفر و تسهیلاتی که بانک‌های عامل پرداخت کرده‌اند، پیش‌بینی می‌شود نرخ بیکاری استان در سال آینده تک‌رقمی شود.

راستینه در ادامه با ارزیابی مثبت از عملکرد بانک‌های استان در جذب اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ در سال ۱۴۰۰، گفت: بانکهای استان در جذب این اعتبارات عملکرد بسیار خوبی داشته اند که از این بابت قدردانی می‌شود اما مجلس تصویب کرد تا بانک‌ها نیز به میزان مشابه در تامین ۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در این ۲ بخش مشارکت کنند که این مهم تاکنون محقق نشده و امید می‌رود بانک‌ها در اعتبارات سال ۱۴۰۱ این کاستی را جبران کنند.

وی افزود: یکی از بانک های که در این خصوص عملکرد خوبی داشته بانک رفاه کارگران است که نه تنها ۱۵۰ میلیارد تومان مصوبه سفر رییس جمهور را تخصیص داده بلکه ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث زیرساخت راه در استان پرداخت کرده که ۵۰۰ میلیارد تومان آن به محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار به خوزستان و ۳۰۰ میلیارد تومان آن به محور فرخشهر به دستگرد به شلمزار اختصاص یافته است.

راستینه، انجام اقدامات بیشتر برای بهبود رفاه حال معلولان استان را خواستار شد و گفت: نه تنها درخصوص اشتغال بلکه درباره تامین مسکن از محل نهضت ملی مسکن هم باید اهتمام ویژه‌ای برای جامعه معلولان استان به کار گرفته شود.

رییس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس شورای اسلامی همچنین با تبریک هفته بسیج، تفکر بسیجی را یک تفکر فراسرزمینی اعلام کرد و افزود: باور مقاومت و پایداری در بسیاری از مناطق جهان از جمله خاورمیانه و غرب آسیا شکل گرفته است.

به گزارش ایرنا، در پایان این نشست از یک کارآفرین نمونه این استان به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی تجلیل شد.

آیت‌الله رئیسی به همراه تعدادی از اعضای هیات دولت روز پنجشنبه ۱۹ خرداد در بیست و چهارمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

3 دیدگاه برای “۲۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر دولت به چهارمحال و بختیاری تخصیص یافت

  1. سلام جطورمیشه آقای راستی‌ها را دید آیا وقتی برای دیدارمردمی گذاشته اند؟من میخواستم ایشون روببینم بایدچکارکنم

    1. ضمن عرض سلام
      با مراجعه به دفتر ایشان به آدرس شهرکرد خیابان کاشانی کوچه 46 یا تماس با مسئول ملاقات ایشان به شماره تماس 09139855001 آقای نادری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه