فرصت ۴۵ روز به وزیر ارشاد برای پاسخگویی به سوالات برخی از نمایندگان

سخنگویی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر ارشاد قانع شدند و برخی از آنها یک بازه زمانی ۳۰ تا ۴۵ روزه در نظر گرفتند؛ تا وزیر پیگیر سوالات مطرح شده و پاسخگوی سوالات آنها باشد.
احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح دومین نشست امروز (یکشنبه،31مردادماه) کمیسیون فرهنگی مجلس،گفت: جلسه دوم امروز کمیسیون فرهنگی طرح سوال از وزیر ارشاد بود که این نشست با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد؛ معاونان وزارتخانه و جمعی از نمایندگان برگزار شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در نشست امروز حدود 10 سوال از اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد برای پاسخگویی طرح موضوع شد؛ تعدادی از سوالات در حیطه مسائلی همچون سینمای خانگی، VODها و نقش نظارتی وزارت فرهنگ و ارشاد عنوان شده که وزیر در این جلسه توضیحاتی در این راستا ارائه کردند؛ همچنین اقدامات انجام شده در حوزه تولید آثار فاخر سینمایی از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداختند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: بحث تولید آثار فاخر سینمایی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد رسیدگی قرار گرفت و وزیر نکاتی را در این راستا مطرح کردند؛ این اقدامات تحولی در حوزه صدور مجوزها و پروانه ساخت از دیگر مباحثی بود که در این نشست مورد توجه قرار گرفت.

راستینه ادامه داد: بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ضرورت‌های توجه به تهاجم فرهنگی و نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث پوشش مد و لباس از دغدغه‌های دیگر نمایندگان بود که در قالب سوال مطرح و اسماعیلی پاسخگوی آنها بود.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شوای اسلامی در ادامه افزود: ضرورت حمایت از موسسات فرهنگی در سراسر کشور از دیگر دغدغه‌های نمایندگان بود؛ اقداماتی که در این راستا تاکنون به وابسته وزارتخانه شکل گرفت در جلسه تشریح شد.

راستینه خاطرنشان کرد: در ارتباط با شفافیت و بحث نحوه تأمین و هزینه‌کرد اعتبارات در سازمان اوقاف بنا شد تا رئیس این سازمان در یک برنامه تلویزیونی توضیحاتی را به مردم ارائه کند و در بحث املاک وقفی در مناطق مختلف که از سالیان قبل جزو موقوفات بوده؛ مقرر شد تا تصمیمات لازم برای رفع مشکلات در این حوزه نیز اتخاذ شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: تعدادی از نمایندگان از پاسخ‌های وزیر قانع شدند و برخی از آنها یک بازه زمانی 30 تا 45 روزه در نظر گرفتند؛ تا وزیر پیگیر سوالات مطرح شده و پاسخگوی سوالات آنها باشد./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه