بررسی عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی قم در کمیسیون فرهنگی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی از استماع گزارش عملکرد مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی قم در کمیسیون متبوعش خبر داد.
احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ در تشریح روز(سه شنبه،یکم شهریورماه) کمیسیون فرهنگی مجلس،گفت: استماع گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و استماع گزارش مرکز تحقیقات اسلامی قم در دستور کار کمیسیون فرهنگی بود که با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و روسای دو مرکز و کارشناسان آنها برگزار شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در این جلسه، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، گزارشی از عملکرد مرکز در قالب بسته‌های پیشنهادی و همچنین اقدامات برنامه ششم توسعه ارائه کردند، اعضای کمیسیون فرهنگی در این نشست پیشنهادها و سوالات خود را مطرح و گزارشی از عملکرد کمیته‌های کمیسیون به طور مختصر ارائه دادند.

راستینه تصریح کرد: در ادامه نشست، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی قم گزارشی از عملکرد یکساله خود ارائه دادند. نقش مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز تحقیقات اسلامی قم در قانون حمایت از خانواده وجوانی جمعیت به بحث و گفتگو گذاشته شد؛ همچنین انتظارات کمیسیون فرهنگی از مرکز تحقیقات اسلامی قم در راستای ضرورت تعامل بیشتر با مرکز پژوهش‌های مجلس در راستای تبادل اطلاعات و دیدگاه‌ها است، که بسیار به آن تاکید شد.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: پرداختن به اولویت‌ها و نیازمندی‌های کارشناسی شده و مباحثی همچون تحقیق و پژوهش در راستای مباحث تجاری و اقتصاد مدرن و دیجیتال(اقتصاد دیجیتال) از دیگر مباحثی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: با توجه به گزارشات ارائه شده از دو مرکز، برخی از نمایندگان اعتقاد دارند باید ارتباط مستقیمی میان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی قم باشد و در کنار تمام اقدامات دو مرکز بیش از گذشته به مباحث دینی و معرفتی بپردازند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: مقرر شد جلسات متمادی با مرکز پژوهش‌ها مجلس شورای اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی قم برگزار شود تا خلاءهای قانونی در این راستا برطرف شود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه