انجام توافق اولیه برای مشارکت سرمایه‌گذار خارجی در پروژه ملی پالایشگاه نفت شهرکرد

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با بیان اینکه نزدیک به 2 سال که جلسات مستمری با سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌‎گذاری در پالایشگاه نفت شهر کرد در مجلس برگزار کرده‌ایم، گفت: عملیات احداث این پالایشگاه 13 سال قبل با مجوز خوراک 150 هزار بشکه از وزارت نفت آغاز شد ولی متاسفانه به دلیل عدم وجود سرمایه گذاری کافی، کار آن متوقف ماند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پروژه‌ از پروژه‌های ملی به شمار می‌آید و مجوزهای لازم را از وزارت نفت و سایر دستگاه‌های ذی ربط کسب کرده است اما به دلیل نیاز به حجم بالای سرمایه‌گذاری، تأمین سرمایه آن در داخل بسیار مشکل بود. امروز پس از طی دو سال که جلسات بسیاری با سرمایه‌گذاران خارجی برگزار و جزئیات این پروژه‌ برای سرمایه گذاران تشریح شد، نهایتا با یکی از سرمایه‌گذاران توافق اولیه صورت گرفت.

راستینه افزود: پیش نویس اولیه قرارداد به امضای طرفین یعنی مدیرعامل شرکت پالایش نفت زاگرس شهر کرد و سرمایه‌گذار خارجی رسید و در صورتی که ضمانت‌های لازم ظرف مدت یک ماه آینده صادر شود، سرمایه‌گذار خارجی آماده است تا سرمایه مورد نیاز احداث پالایشگاه را تأمین کند و در این پروژه مشارکت کند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس تصریح کرد: این پالایشگاه با مجوز تولید خوراک 150 هزار بشکه‌ تبدیل به یکی از پالایشگاه‌های مهم کشور خواهد شد و ضرورت دارد مسئولان استان چهارمحال و بختیاری با هم‌افزایی بین بخشی بستر لازم برای جذب این سرمایه‌گذاری بزرگ را فراهم کنند.

وی افزود: خوشبختانه جلسه‌ای هم با استاندار چهارمحال و بختیاری داشتیم که در این جلسه نیز تأکید شد دستورات لازم برای هم افزایی‌های بین بخشی صادر شود و امیدوارم با تسهیل بستر جذب این سرمایه‌گذاری، شاهد احداث این پالایشگاه بزرگ و ملی باشیم و خبرهای خوبی را به مردم طی روزهای آتی در این رابطه دهیم./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه