ایران روابط تجاری و اقتصادی خود را با کره بازتعریف می‌کند.

احمد راستینه هفشجانی با اشاره به آزادسازی ۷ میلیارد دلار از پول‌های مسدود شده ایران، گفت: از سال گذشته پیگیری های مبسوطی در خصوص افزایش و ارتقاء سطح روابط دوستانه بین ایران و کره جنوبی انجام گرفته است، در گذشته روابط ما با کره جنوبی در حوزه های مختلف بسیار گسترده بود و خوشبختانه اخیرا بحث آزادسازی ۷ میلیارد دلار از اعتبارات بلوکه شده ما که در اختیار کره جنوبی بود، مطرح شده است.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی، افزود: این اتفاق از سال گذشته در جلسات مختلف بین گروه دوستی و پارلمانی ایران و کره جنوبی و نشست با سفیر کره جنوبی در تهران مطرح بود و تلاش کردیم تا پیام ملت را به مسئولان کشور کره جنوبی انتقال دهیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در آن جلسه متذکر شدیم که ملت ایران دوستان خود را در زمان سختی انتخاب می کنند و امروز که به خاطر تحریم های ظالمانه ایالات متحده و شرایط اقتصادی که به واسطه دامن زدن به تحریم ها توسط برخی کشورهای اروپایی همراه با آمریکا شکل گرفته، طبیعتا روابط تجاری و اقتصادی خود را با کشورها بر اساس میزان توجه آنها به روابط دو ملت بازتعریف می کنیم.

راستینه یادآور شد: کشورهایی که در شرایط سخت اقتصادی کنار ما باشند، از فرصت بیشتری در آینده در جهت توسعه روابط تجاری و اقتصادی برخوردار خواهند بود، جمهوری اسلامی ایران در نقطه استراتژیک غرب آسیا است و دیگر کشورها باید به این مسئله توجه کنند.

تعبیه سازو کار انتقال پول‌های ایران از کره جنوبی توسط دستگاه دیپلماسی
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به پیگیری های مبسوطی که از سال گذشته انجام گرفته است، گفت: خوشبختانه بعد از روی کار آمدن دولت آقای رئیسی، دیپلماسی فعالانه در این حوزه توسط وزارت امور خارجه شکل گرفت و امیدوارم خبری که این روزها در رسانه مبنی بر آزادسازی پول های بلوکه شده، عنوان شده است، هر چه زودتر عملیاتی شود و ما شاهد قدم های مثبت سایر کشورها در آزادسازی پول های بلوکه شده باشیم.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کره جنوبی در مجلس افزود: سازو کار هزینه کرد این پول و چگونگی انتقال آن به ایران توسط دستگاه دیپلماسی بررسی و به طور رسمی از سوی آنها اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه