مقامات کره ای بدانند ما دوستان خود را در دوران سختی می شناسیم

احمد راستینه هفشجانی در رابطه ایران و کره جنوبی همواره رابطه دیرینه و خوبی بوده و سالهای متمادی شرکت های دوکشور در یک رابطه متقابل با همکاری مشترک در تلاش بودند تا روابط تجاری و اقتصادی در بخش صنعت و انرژی را گسترش دهند.

وی افزود:سالهای اخیر هم کره در حوزه های مختلف در کشور ما سرمایه گزاری کرده و بخش زیادی از سبدکالایی ایرانیان را محصولات کره ای به خود اختصاص داده به طوری که مردم ما با کالاهای کره ای آشناهستند و به آن اعتماد دارند.

وی با انتقاد از رفتار کره ای ها در مقابل تحریم های آمریکا گفت:بس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام در حالی که انتظار می رفت کره جنوبی سیاست مستقلی را در پیش بگیرد با یک اقدام انفعالی همکاری خود را با ما کاهش داد و روابط خود را به شدت محدود کرد اما مشکل جدی تر در این حوزه بحث بلوکه شدن دارایی های کشورمان در کره جنوبی است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان تصریح کرد:این موضوع از سوی مقامات کشورمان بارها و بارها مورد اعتراض قرار گرفت و جلسات مستمری در سطوح مختلف عالی مقامات دو کشور شکل گرفت و گروه دوستی پارلمانی هم در جلساتی با سفیر و سایر مقامات پیام ملت و مطالبات قانونی را به گوش طرف کره ای رساند.

راستینه در بخش دیگری از صحبت های خود خاطر نشان کرد:مقامات کره ای باید توجه کنند ما دوستان خود را در دوران سختی پیدا می کنیم و اگر این کشور می خواهد در دوران رفاه و آسایش ملت همچنان از متحدان سیاسی و اقتصادی ما باشد وظیفه دارد در دوران سختی در کنار ملت ما باشد اما تا کنون دارایی های ما آزاد نشده،البته اخیراً پیام های مثبتی در مورد آزادسازی این منابع توسط کره به گوش می رسد که ما نیز در این موضوع ملاحظات مهمی داریم.

وی تاکید کرد:ایران باید بتواند از این دارایی ها در مسیری که خود تشخیص می دهد و می تواند سبب رشد اقتصادی  و رفع نیاز های شود استفاده کند و طبیعاً متولیان امر باید در این راستا با کره جنوبی مذاکره کنند و سازوکار هزینه کرد این دارایی ها باید در اختیار جمهوری اسلامی باشد/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه