سفر وزیر خارجه به عمان سرآغاز تکمیل مسیری است که از ماه های گذشته شروع شده و طی کردن این مسیر می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر وزیر خارجه به عمان گفت: یکی از موضوعات مهمی که در دولت آقای رئیسی مورد توجه قرار گرفته تلاش برای ارتقا روابط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه است. به عبارتی اولویت سیاست خارجی دولت رئیسی علاوه بر گسترش و تنوع بخشی روابط خود با سایر کشورهای دنیا تمرکز بر احیای روابط راهبردی و حسن همجواری با کشورهای همسایه است که خوشبختانه بعد از اینکه در اجلاس شانگهای به عنوان عضو رسمی شناخته شدیم که کار بزرگی بود و بعد از اینکه در روابط تجاری و اقتصادی ظرف چند ماه گذشته شاهد رشد 30 درصدی هستیم طبیعتا برای نقش آفرینی موثر در منطقه و جایگاه جمهوری اسلامی که امروز به عنوان مرکز ثقل امنیت پایدار منطقه شناخته می شود، دولت تلاش کرده تا روابط خود را با کشورهای همسایه را توسعه دهد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: طبیعتا از مدت ها قبل با توجه به اعلام تمایل و درخواست برخی کشورهای منطقه که روابط سیاسی و اقتصادی شان با ایران متوقف شده بود، رئیس جمهور برنامه مبسوطی برای احیای روابط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه آغاز کرده است. گفتگوهای مبسوطی ظرف ماه های گذشته انجام شده و نشانه های روشنی از آمادگی برخی کشورهای همسایه برای ارتقا روابط اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی دیده می شود.

وی افزود: به عنوان یکی از کشورهایی که همواره در منطقه تلاش کرده ایم از استقلال سیاسی کشورها حمایت کنیم و از تمامیت ارضی کشورهای منطقه حمایت کنیم که اوج آن را در نقش آفرینی جمهوری اسلامی در کمک به عراق، سوریه و لبنان در حفظ تمامیت ارضی و دفاع هویت سیاسی  و اقتصادی شاهد بوده ایم امروز کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی ایران مرکزیت دفاع و امنیت منطقه را برعهده دارد و پذیرفته اند که ایران جایگاه محوری در حمایت از کشورهای منطقه دارد.

این نماینده مجلس بیان کرد: گرایش بسیار مثبتی توسط کشورهای همسایه برای گسترش و ارتقا روابط شان با جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است. سفر وزیر خارجه به عمان می تواند سرآغاز تکمیل مسیری باشد که از ماه های گذشته شروع شده که خوشبختانه می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه