استاندارها را باید از بوروکراسی نجات داد/دولت باید یارانه سه دهک درآمدی بالا جامعه را با شجاعت حذف کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،احمد راستینه هفشجانی،  در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۱۶ آذر ماه)مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک روز دانشجو با تشریح جزییاتی از بودجه عنوان کرد و گفت: خدمت ملت سرافراز ایران اسلامی، مردم غیور و ولایت مدار و غیور چهارمحال بختیاری و شما همکاران ارزشمند سلام عرض کرده و روز دانشجو را تبریک عرض می نمایم.

وی گفت: بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲  دانشجویان با اعتراض به سفر نیکسون به ایران علیه سیاست‌های سلطه جویانه آمریکا به میدان آمدند، گرچه رژیم فاسد پهلوی با سرکوب آن اعتراض و به شهادت رساندن ۳ دانشجو عزیز خوش خدمتی خود به آمریکا و انگلیس را به نمایش گذاشت، ولی ۱۶ آذر با مختصات شفاف ضد آمریکایی و ضد استبداد همه ساله محور اصلی جنبش دانشجویی شد تا آنجایی که در مبارزات ضد استبدادی پهلوی توانست تحت فرمان امام خمینی رحمه الله علیه نقش موثری در پیروزی انقلاب اسلامی از خود ایفا نماید بگونه‌ای که با اشغال لانه جاسوسی، انقلاب دوم را به نام خود رقم زدند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان افزود: اما در جریان لیبرال غربگرا که می‌دید هسته های مقاومت ضد استکباری دانشجویی سرآغازی برای فروپاشی سلطه جویی آمریکا است. با طراحی پیچیده  و با کمک همفکران شیفته غرب نفوذ کرده در دانشگاه‌ها تلاش کردند بخشی از بدنه دانشجویی را به تقابل با نظام و همراهی با سیاست‌های آمریکا در کشور هدایت کنند، این تلاش‌ها در فتنه ۷۸ و ۸۸ به اوج خود رسید ، فتنه های آمریکایی که به دست احزاب خود فروخته بر ملت تحمیل شد و تا امروز توبه‌ای از سردمداران آنها ندیده‌ایم و امروز نیز در تلاش‌اند با کمک همفکران غرب زده خود در دانشگاه‌ها، با ناامید کردن دانشجویان و تشویق آنها در جهت خروج از کشور خط  خیانت خود به ملت ایران را ادامه دهند.

وی ادامه داد: اولین قدم این است که دانشجویان دغدغه مند گفتمان انقلاب اسلامی به هوش و آگاه باشند، آسان و سرسری از سر مسائل نگذرند، ما مشکلات بسیاری داریم ولی آنچه بدست آوردیم غیرتمندانه خودمان با استقلال طلبی و مقاومت بدست آوردیم.

راستینه ادامه داد: بخشی از این تحریف ها و یاس آفرینی را علیه مجلس و دولت این روزها شاهدیم؛ مجلس انقلابی تلاش نموده است؛ با اولویت دادن اقتصاد و معیشت،  نسبت به وضع قوانین  و نظارت های میدانی اقدام نماید، امروز از خانه ملت نه صدای اصحاب بلکه صدای مردم به گوش می رسد.

راستینه تاکید کرد: در کنار مجلس انقلابی صد روز کاری دولت مردی را هم با مولفه های کار جهادی شاهد هستیم هرچند نقدهایی بر عملکرد برخی از دستگاه‌ها به صورت جدی وجود دارد اما از انصاف به دور است که به عنوان خادمان ملت قدردان این تلاش ها نباشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: از تحول واکسیناسیون با پوشش ۸۵ درصدی جامعه که سبب شد تا غم  از دست دادن هموطنان از ۷۰۰ نفر روزانه اندکی کم شود و این در حالی است که جریان لیبرال غربگرا مدعی بوده به علت تحریم ها وFATF به ما واکسن نمی دهند.

راستینه تاکید کرد:  تمرکز دولت جهت افزایش درآمدهای عمومی و جذب درآمدهای مالیاتی در کنار نظارت‌های میدانی امید بخش است و هر هفته یک سفر هیات دولت نشان از شور و نشاط دولت در خدمت صادقانه به ملت است.البته تعجب نمی کنیم اگر ژانر های سیاست باز خسته و بیگانه با کار جهادی، این حجم از فعالیت موثر را درک نکنند و در روزنامه ها زنجیره ای و شبکه های اجتماعی عاریتی و فضای مجازی دست به تخریب دولت و مجلس زنند اما از دوستان و برخی از همکاران خود متعجبم که آنها چرا اینگونه این فرصت ارزشمند را ناسپاسی می‌کنند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اکنون که رئیس جمهور محترم، اولین لایحه بودجه دولت خود را به مجلس ارائه می دهد نکاتی را به دولت محترم و همچنین همکاران ارزشمند در کمیسیون تلفیق متذکر می شوم؛ ارز ترجیحی مجموعه ای از رانت ها، امضاهای  طلایی و سفارشات غیر شفاف را رقم زده است و آقا زادگان را در هزار توی سیاست مریض در دست اندازی به حقوق مردم و بیت المال نموده است.

عضو کمیسیون فرهنگی ادامه داد: باید فعالیت‌های اقتصادی را شفاف و چرخش ارز و پول را در کشور از پیچیدگی های رانتی نجات دهیم، جهت بودجه باید به سمت تمرکززدایی و افزایش اختیارات و استانداران باشد، اختیارات را بدهید و رفع مشکلات و ایجاد اشتغال را از استانداران مطالبه کنید، استاندارها را باید از بوروکراسی نجات داد تا ملت نجات یابد، یارانه سه دهک درآمدی بالا جامعه را با شجاعت حذف کنید و منابع را در جهت همسان سازی حقوق بازنشستگان عزیز قرار دهید و رضایت مستضعفین و کوخ نشینان را بر لبخند مرفهین ترجیح دهید.

وی ادامه داد: با شفاف سازی سامانه حقوق شرکت‌های دولتی و یکپارچه سازی سامانه فروشگاهی، با حذف حقوق های نجومی و جلوگیری از فرار مالیاتی منابع حاصل از آن را جهت اجرای کامل رتبه بندی معلمان به عنوان فرهیختگان جامعه لحاظ نمایند، با اصلاح سیاست‌های تعرفه ای  و اعتماد بخشی به تجارت بین المللی و شکستن انحصار های وارداتی و صادراتی ظرفیت‌های تجارت و بازرگانی را باید افزایش دهیم تا پدیده می شویم برای قاچاق کالا و امضاهای طلایی متوقف شود.

وی ادامه تاکید کرد: سخنی با رئیس محترم مجلس، رئیس محترم جمهور و همکاران عزیزم دارم انتقال های آب بین حوزه ای به غیر از تامین آب شرب جفای در حق  بیت المال، حقوق مردم و آیندگان است.توسعه منابع آب بر و کشاورزی در فلات خشک مرکزی از محل انتقال های آب بین حوزه ای خیانت به تمدن سازی آینده است.طرح های توسعه مسکن و استقرار پیک جمعیتی در حاشیه شهرها در فلات مرکزی قدر شناسی فرصت های خدادادی در سواحل دریا است.آب سرمایه ملی است، تصمیم گیری برای آن نیازمند هوشمندی، شجاعت و با تکیه بر نگاه کارشناسی و علمی است و تجمعات سازمان یافته بدعت های خطرناکی است که باید متوقف شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: برای حفظ حقوق مردم، دفاع از آب بعنوان سرمایه ملی، طرحی نظارتی تحت عنوان تحقیق و تفحص از انتقال های آب بین حوزه ای توسط هیات رئیسه محترم مجلس اعلام وصول شد اما متاسفانه هشت ماه طول کشید تا کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی آن را اعلام وصول کرد؟ چرا؟اکنون هم با گذشت 2 ماه از دفاعیه و ارائه ضرورت ها در کمیسیون توسط اینجانب گذشته است چرا گزارش آن که باید ظرف 2 هفته به صحن ارائه شود انجام نمی‌شود؟ چرا؟مجلس باید از حقوق ملت دفاع کند.

راستینه در پایان خاطر نشان کرد: شفافیت، عدالت و قانونمداری و تمرکز بر هزینه-فایده را توجه به آمایش سرزمینی با هدف حفظ میراث ارزشمند محیط زیست راهکار حل تنش های آبی کشور است. استان چهارمحال و بختیاری سخاوتمندانه تنها دارائی مادی اش یعنی آب را جهت آبادانی همه فلات مرکزی بخشیده است، امروز نوبت جبران این سخاوتمندی است.مردم این استان خسته از بی عدالتی، رنجور از محرومیت و امیدوار به عدالت خواهی مجلس و دولت انقلابی است.مردم ولایت مدار و غیور این استان به ایران اسلامی افتخار میکنند و به همسایگان عزیز خود عشق می‌ورزند و صادقانه می‌گویند آبی برای انتقال نیست طرحی نو دراندازید./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه