جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد بن و سامان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامي و دبیر شورای فرهن عمومی کشور دکتر امامی خبر داد.

سید مجید امامی روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که می‌توان بر اساس آن هر استانی مسائل و آسیب‌های خود را برطرف کند، ناحیه‌گرایی فرهنگی است به طوری که بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها تمرکز کرد.

وی ادامه داد: در این راستا، بر اساس آخرین پایش‌هایی که از سوی این نهاد در خصوص آسیب‌ها و دغدغه‌های مردم چهارمحال و بختیاری انجام شد، نخستین و مهمترین دغدغه مردم این استان اشتغال و ترس از بیکاری در آینده بود که می‌توان با اجرای طرح‌های نظیر گردشگری فرهنگی این دغدغه را برطرف کرد.

امامی همچنین بازگشت به روستا را از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری پیشنهاد داد و گفت: روستا قلب تپنده توسعه و تولید است و باید زمینه‌ای فراهم کرد تا روستاییان مهاجرت کرده به شهرها دوباره به روستاها بازگردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داد تا در صورت تصویب این ۲ طرح در شورای فرهنگی عمومی چهارمحال و بختیار اعتبار قابل توجهی برای اجرای آن به استان اختصاص داده شود.

امامی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید پیشران توسعه استانها باشد و انتظار می‌رود اعتبارات فرهنگی استانها در اختیار این شورا قرار گیرد تا بتوان در راستای اجرای طرح‌های موثر آن را هزینه کرد.

چهارمحال و بختیاری به‌عنوان دومین استان کشور  میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسوولان ملی شامل معاونان وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی از چهارشنبه شب تا روز جمعه برای بررسی مسائل فرهنگی چهارمحال و بختیاری در این استان حضور دارند و در نشست‌های تخصصی با حضور فعالان فرهنگی استان، دیدگاه‌های مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران استان در خصوص مسائل فرهنگی این استان را بررسی می‌کنند.

در این سفر در چهار محور شامل برگزاری شورای فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدیدهای میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، ‌بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه