نیاز مبدا در طرح‌های انتقال آب لحاظ شود/ چهارمحال و بختیاری در تامین آب شرب مشکل دارد

احمد راستینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: وزارت نیرو باید با حفظ عدالت و رعایت حقوق استان‌های مبدا طرح‌های انتقال آب بین‌حوزه‌ای را برنامه‌ریزی کند و شرایط روز و خشکسالی‌هایی که در آن قرار گرفته‌ایم در تصمیماتشان لحاظ شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: در حال حاضر با کاهش‌ بارندگی و کاهش جدی ذخایر آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری، تامین آب شرب مردم با مشکل مواجه است در صورتی که در برنامه‌ریزی‌هایی که برای انتقال آب صورت می‌گیرد باید به تامین آب مورد نیاز کشاورزی، صنایع، گردشگری و محیط زیست مبدا توجه شود و پس از رفع کامل نیاز  مبدا، مازاد آب با رعایت اصول زیست‌محیطی منتقل شود.

اظهارات غیرکارشناسی برخی از مسئولان گسل‌ها و اختلافات اجتماعی را تشدید می‌کند

وی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که برخی از مسؤولان با فریب مردم و فرار روبه‌جلو مشکل مدیریت بهره‌برداری از آب را در استان خود به گردن دیگران انداخته و با بیان مطالب غیرواقع و غیرکارشناسی باعث آزرده‌ خاطر شدن مردم استان شده و گسل‌ها و اختلافات اجتماعی ایجاد می‌کنند.

راستینه تصریح کرد: باید نظارت جدی روی شیوه بهره‌برداری از آب از سوی وزارت نیرو صورت تشدید شود تا شاهد تصویب طرح‌های توسعه‌ای صنایع آب‌بر در کویر نباشیم و افرادی با فریب کشاورزان و تخصیص آب آن‌ها به صنایع و فضای سبز و عدم توانایی نظارت و برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز باعث ایجاد تنش و اختلاف نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه