پروژه آبرسانی بن- بروجن متوقف نخواهد شد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح و بررسی موضوعات مرتبط با پروژه بن- بروجن از ابتدا در صلاحیت کمیسیون آب‌های زیرزمینی نبوده است، گفت: مشکلات این پروژه در حضور رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد و مجلس متعهدانه اعلام کرده این پروژه متوقف نمی‌شود.

احمد راستینه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه کار مطالعاتی پروژه آبرسانی بن- بروجن از سال ۸۶ آغاز شده است، اظهار کرد: اقدامات مربوط به این پروژه در سال ۹۱ به‌صورت رسمی آغاز شد، این پروژه آب شرب نیمی از جمعیت استان ( ۱۳ شهر و تعداد زیادی روستا) را تامین می‌کند.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه آبرسانی محور بن- بروجن تقریبا مصوبه چهار دولت را دارد، افزود: در طی ۱۰ سال گذشته، این پروژه هر سال از محل اعتبار ملی بودجه دریافت کرده و سال ۹۹، جزو ۳۱ پروژه ملی و دارای اولویت اجرا در کشور شناخته شده است.

وی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر توقف پروژه بن- بروجن، توضیح داد: باتوجه به اینکه آبگیر این پروژه از لحاظ جغرافیایی در محدوده استان اصفهان قرار دارد، یکی از قضات پرونده کمیسیون آب‌های زیرزمینی در استان اصفهان براساس شکایت کشاورزان شرق اصفهان دستور توقف این پروژه را صادر کرده است، آن‌گاه پرونده به دیوان عدالت اداری ارجاع داده شده و افرادی در فضای مجازی حکم غیر قانونی بودن این پروژه را صادر کرده‌اند.

راستینه ادامه داد: در حالی که در طول ۱۰ سال، این پروژه بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه را دریافت کرده و پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح موضوع و بررسی پروژه آبرسانی بن- بروجن از ابتدا در صلاحیت کمیسیون آب‌های زیرزمینی نبوده، بنابراین ورود قاضی به این مسئله از اساس اشتباه است، زیرا این پروژه خط انتقال آب شرب است و تامین این آب از محل آب‌های جاری بوده است و در حوزه آب‌های زیرزمینی نیست.

وی افزود: همچنین تامین آب شرب به‌معنای بارگذاری جدید نیست، بدین معنا که در هر نقطه‌ای از کشور، تامین آب شرب جزو ضروریات محسوب می‌شود و وزارت نیرو، مکلف به تامین آب شرب مورد نیاز مردم است.

راستینه با تاکید بر اینکه همه ظرفیت‌های قانونی از سوی نمایندگان چهارمحال و بختیاری در مجلس برای اجرای پروژه آبرسانی بن- بروجن به‌کار گرفته خواهد شد، بیان کرد: موضوع ادامه اجرای این پروژه در حضور ریاست مجلس، مطرح و خوشبختانه مجلس متعهدانه اعلام کرده است که این پروژه متوقف نمی‌شود، به‌علاوه مشکلات مربوط به آبگیر نیز مرتفع خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همه تجهیزات آبگیر خریداری و وارد چهارمحال و بختیاری شده است، اظهار کرد: بحث ایجاد سازه فیزیکی آبگیر نیز به‌زودی با پیگیری‌های ملی حل و فصل خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: اگر نیاز به اطلاع‌رسانی به مردم چهارمحال و بختیاری باشد، مسائل به‌صورت شفاف به‌اطلاع هم‌استانی‌ها خواهد رسید، هرچند فضاسازی‌های مجازی بسیاری صورت گرفته است، اما نمایندگان مجلس استان، قاطعانه تا به بهره‌برداری رسیدن این پروژه در میدان خواهند ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه