دام و گوشت باکیفیت چهارمحال و بختیاری در مسیر برندسازینماینده مردم

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ایجاد میدان عرضه دام عشایر را به منظور برندسازی و صادرات گوشت با کیفیت چهارمحال و بختیاری ضروری دانست و گفت: در جلسات متعدد با وزیر جهاد کشاورزی بر این موضوع تاکید شده و یک برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد یک مرکز عرضه دام عشایر صورت گرفته است.
احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: به منظور برندسازی و صادرات گوشت با کیفیت چهارمحال و بختیاری ایجاد میدان عرضه دام عشایر و پرواری در این استان ضروری است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در افزایش درآمد سرانه مردم چهارمحال و بختیاری متنوع‌سازی درآمدهای مردم استان است، افزود: یکی از موضوعات مهم در استان که بر اساس آمایش سرزمینی مطرح شده است توسعه اشتغال با تمرکز بر دامپروری و کشاورزی است.

وی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی چهارمحال و بختیاری و ارتفاع از سطح دریا تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت دام عشایر و همچنین دام پرواری در استان دارد از این رو فراهم کردن بستری مناسب برای عرضه دام عشایر و دام پرواری در استان ضروری است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از بسترهای مهم در این حوزه پیش‌بینی یک میدان عرضه دام برای افزایش میزان رقابت و همچنین معرفی دام عشایر چهارمحال و بختیاری به عنوان یک برند در کیفیت، طعم و سلامت در کشور است.

راستینه بیان کرد: سالیان متمادی این موضوع در استان مطرح بود اما اقدامات در این زمینه چندان سرعتی نداشت اما هم اکنون با توجه به وجود نگاه فنی در جهاد کشاورزی استان یک برنامه‌ریزی دقیق برای ایجاد یک مرکز عرضه دام عشایر صورت گرفته است.

باید به سمت برندسازی دام عشایر در کشور حرکت شود

نماینده مجلس گفت: در جلسات متعدد با وزیر جهاد کشاورزی بر این موضوع تاکید شد که باید به سمت برندسازی این محصول یعنی دام عشایر و پرواربندی استان با توجه شرایط آب و هوایی، مراتع و کیفیت طبیعت موجود حرکت کنیم تا بسترهای لازم برای صادرات این گوشت با کیفیت فراهم شود.

وی افزود: از این رو ایجاد میدان عرضه دام عشایر و پرواری در چهارمحال و بختیاری مخصوصا در شهرستان شهرکرد به عنوان مرکز استان برای بالا بردن ظرفیت رقابت و حضور سرمایه‌گذاران و تجار در برندسازی این محصول بسیار جدی است.

راستینه اضافه کرد: انتظار می‌رود مسئولان استان به صورت جدی این موضوع را در دستور کار قرار دهند و ما هم این موضوع را به صورت ویژه مطالبه می‌کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه