راستینه با تاکید بر اهمیت جشنواره فیلم فجر برای هنر کشور:تحریم جشنواره توسط برخی از هنرمندان ناآگاهانه و خود تحریمی است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال سینماگران در جشنواره میدان را باز کرده و انحصار را در بخش‌های مختلف شکسته‌اند.
جشنواره فیلم فجر دو کارکرد دارد

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: جشنواره فیلم فجر دو کارکرد دارد، نخست اینکه در ایام الله دهه فجر بستر و زمینه ارائه آثار فرهنگی و هنری را در قالب جشنواره‌ها مهیا و در معرض دید عموم قرار می‌دهد و از طرفی تاکید می‌کند انقلاب اسلامی برای فرهنگ و هنر امتیازات خاصی قائل است و هنرمندان به عنوان خالقان آثار هنری اهمیت ویژه‌ای دارند، لذا جشنواره فجر بازیابی هویت دوباره هنر است تا خود را از نو خلق کند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: در جشنواره فیلم فجر، موضوعات متفاوتی را می‌توان مشاهده بود مسائلی همچون توجه به هویت ملی، محیط زیست و جنگ بیشتر از همه در آثار هنرمندان مختلف کشور نمود پیدا کرده است که این مسئله نشانگر این مسئله است که هنرمندان جامعه به مسائل روز جامعه و جهان توجه ویژه‌ای دارند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: برخی از هنرمندان در پی اتفاقات اخیر و فضا سازی و جریان سازی رسانه‌های معاند به سمت تحریم جشنواره فیلم فجر حرکت کرده‌اند، در اصل به سمت تحریم سینمای داخلی و آثار ملی گام برداشته‌اند به بیانی خود تحریمی را بر سینما غلبه کردند که متاسفانه این مسئله از عدم شناخت دقیق آنها نسبت به مسئله انقلاب اسلامی و جشنواره فجر است، به اعتقاد بنده هنرمندانی که در این عرصه دچار چنین خطایی شده‌اند به سرعت متوجه این خواهند شد که برگزاری این جشنواره در حمایت از هنرمندانی است که سالیان طولانی برای تولید آثار خود وقت گذاشته و دل در گرو این مردم و ایران اسلامی دارند و هنر را زمانی اصالت می‌بخشند که در راستای خدمت به مردم، کشور و خدمت به اهداف انقلاب اسلامی باشد.

فیلم اولی‌ها ظرفیت برای کشور ما است

راستینه در ادامه یادآور شد: جشنواره فیلم فجر تحریم پذیر نیست، امروز آثار بسیار فاخری تهیه و به اکران درآمده است، این آثار نه تنها در کمیت بلکه در کیفیت هم می‌توان مشاهده کرد. امسال سینماگران میدان را باز کرده و انحصار را در بخش‌های مختلف شکسته‌اند، این ظرفیت هنرمندان کشور ماست که در قالب فیلم اولی‌ها به میدان بیایند.

تحریم کنندگان جشنواره ناآگاهانه اقدام به تحریم خود و ملت خود کرده‌اند

راستینه تحریم جشنواره فیلم فجر را خود تحریمی دانست، یادآور شد: تحریم کنندگان جشنواره ناآگاهانه اقدام به تحریم خود و ملت خود کرده‌اند، بی تردید مردم شریف ایران هزینه سنگینی بابت این انقلاب ، آرمان‌ها و اهدافشان داده‌اند.تحریم جشنواره از سوی برخی از هنرمندان طلوع هنرمندان انقلابی برای ادامه این مسیر خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی در صیانت از فیلم‌‌های راه یافته به جشنواره فیلم فجر گفت: هر کپی رایت بدون توجه به صاحبان اثر جرم محسوب می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید برای حفظ و حراست از آثار راه یافته به جشنواره محکم به میدان بیاید و نسبت به این مسئله با دقت نظر بیشتری موضوع را رصد و نظارت کند. طی جلساتی که با دبیر جشنواره فیلم فجر و وزیر فرهنگ و ارشاد برگزار شد این مسائل مورد توجه قرار گرفت. حفظ و حراست از آثار فرهنگی و هنری از وظایف اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه