وجود اشتباهات راهبردی در تصمیم گیری مسئولان

سخنگوی کمیسیون فرهنگی با انتقاد دوباره از بی اهمیت بودن فرهنگ و هنر در دوران بودجه بندی، تاکید کرد: مسئولان و متولیان امر در خصوص فرهنگ و عملکرد آن دچار یک اشتباه راهبردی و استراتژیک در شناخت دقیق فرهنگ و هنر هستند، به فرض مثال اغتشاشات اخیر نشان داد بی توجهی به این حوزه چه آسیب بزرگی به سرمایه اجتماعی وارد می‌کند.
احمد راستینه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به کمبود اعتبارات بودجه‌ای فرهنگ و هنر گفت: در تمام دنیا توجه به مولفه‌های فرهنگی به عنوان یکی از ارکان‌های‌ مهم در ساختار حاکمیتی کشور محسوب می‌شود، ابعاد مختلف شکل گیری جمهوری اسلامی ایران نشات گرفته از شاخص‌ِهای فرهنگی بود که در سال‌های پایانی دهه پنجاه شاهد تحولات شگفتی بودیم.
فرهنگ و هنر به عنوان مهمترین ابزار انتقال پیام است
نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم افزود: در طول سالیان متمادی کم توجهی به حوزه فرهنگ و هنر به عنوان مهمترین ابزار انتقال پیام و اصلاح ساختارها، پیامدهای متفاوتی را به دنبال داشت، عدم توجه کافی به مسئله فرهنگ منجر به ایجاد بسیاری از مشکلات، از جمله مسائل اقتصادی شده است. به فرض مثال اگر امروز با مشکل کمبود انرژی مواجه هستیم بسیاری از حکمرانان به دنبال تامین منابع انرژی بیشتر هستند در صورتی که با فرهنگ صرفه جویی می توان بسیاری از مسائل اقتصادی را حل کرد.

راستینه با اشاره به وجود اشتباهات راهبردی در تصمیم گیری مسئولان، تصریح کرد: کمیسیون فرهنگی از دولت سیزدهم انتظار دارد به صورت ویژه به مقوله فرهنگ و هنر ورود جدی داشته باشد و البته شواهد و قرائن حاکی از این موضوع است که این مسئله هنوز کم اهمیت جلوه داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه