جایگاه دانشگاه فرهنگیان در برنامه هفتم توسعه بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون به صورت جدی از دولت انتظار دارد در برنامه هفتم توسعه جایگاه دانشگاه فرهنگیان از مرحله گزینش، جذب و ارتقاء دانشجویان را بر مبنای سند تحول آموزش و پرورش در نظر بگیرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون به صورت جدی از دولت انتظار دارد در برنامه هفتم توسعه، جایگاه دانشگاه فرهنگیان از مرحله گزینش، جذب و ارتقاء دانشجو را بر مبنای سند تحول آموزش و پرورش در نظر بگیرد و همچنین نیازمند نگاه تحولی در برنامه هفتم توسعه نسبت به دانشگاه فرهنگیان هستیم.
وی در ادامه یادآور شد: ارائه گزارش رئیس دانشگاه فرهنگیان در خصوص نحوه جذب و تربیت دانشجویان و اساتید از دیگر موضوعات مورد بررسی امروز کمیسیون فرهنگی بود، در این نشست رضا مراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان با ارائه گزارشی از عملکرد خود به تدوین ابعاد مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان پرداخت و ضرورت‌ها و بایدهای این نظام دانشگاهی را تشریح کرد.

راستینه تصریح کرد: در این جلسه اعضای کمیسیون با تاکید بر اینکه مبداء تامین معلم برای کشور باید دانشگاه فرهنگیان باشد و این دانشگاه هم به جهت کمیت و هم در راستای کیفیت باید به سمت یک برنامه تحولی حرکت کند، مباحث و دغدغه های خود را در خصوص نظام جامع گزینش، جذب، رشد و ارتقاء دانشجویان مطرح کردند، رییس دانشگاه فرهنگیان هم نکاتی را در رابطه ساعت‌های آموزشی، مهارتی و تربیتی دانشجویان مبتنی بر سند بنیادین تحول آموزش و پرورش به کمیسیون ارائه کرد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون به صورت جدی از دولت انتظار دارد در برنامه هفتم توسعه، جایگاه دانشگاه فرهنگیان از مرحله گزینش، جذب و ارتقاء دانشجو را بر مبنای سند تحول آموزش و پرورش در نظر بگیرد و همچنین نیازمند نگاه تحولی در برنامه هفتم توسعه نسبت به دانشگاه فرهنگیان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Translate|ترجمه